آرمن طرح و نما

ساخت وبلاگ

 

کرتین وال، یکی از جدیدترین نماهای پیش ساخته و مدرن می باشد که توانسته با داشتن مزایای زیاد، محبوبیتی را در بین معماران و طراحان متخصص کسب کند. این سبک از نمای ساختمان به سه دسته ی فریم لس، فیس کپ و یونیتایز تقسیم می شود .کرتین وال مدل های مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با سبک نمای ساختمانتان بهترین مدل را انتخاب کنید .

سیستم های کرتین وال (دیوار پرده ای )  سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان می‌باشد. این نوع دیوار همانند سایر دیوارهای پیرامونی غیر سازه‌ای بوده و وظیفهٔ جدایی بیرون و درون ساختمان از هم را به عهده دارد و به همین علت از مصالح سبک ساخته می‌شود تا علاوه برکاستن از بار مرده ساختمان هزینه کمتری نیز داشته باشد. در صورت استفاده از شیشه به عنوان مصالح، می‌توان از نور طبیعی در تمام طبقات ساختمان به وفور استفاده کرد.

سیستم های کرتین وال به جز وزن خود، هیچ بار مرده ایی از سازه را حمل نمی‌کند. این نوع دیوار، فشارهای افقی باد را به وسیلهٔ اتصالات به دال و تیر و در کل خود به سازه منتقل می‌کند. سیستم نمای لامل تنها برای مقاومت ساختمان در برابرآب و هوای بیرون، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه و نیروی حاصل از بار مرده خود دیوار طراحی و محاسبه می‌گردد.

ما در زیر برای آشنایی بیشتر شما با این مدل نمای شیشه ای و دیتیل های کرتین وال اطلاعاتی قرار داده ایم .

کرتین وال- نمای شیشه ای کرتین وال - curtain wall facade
curtain wall facade

 دیتیل های کرتین وال

کرتین وال، نمای صنعتی طراحی شده ای است که از دو قسمت تشکیل می شود. یک قسمت، ساختار اصلی سازه می باشد که از جنس آلومینیوم است و قسمت دیگر شامل شیشه، سنگ، کامپوزیت و … می باشد که بین ساختار اصلی را پر می کند. نکته ای که در این مدل ساختار حائز اهمیت می باشد این است که این نوع از نمای شیشه ای در برابر وزن حاصل از نما، نیروی وارد شده از طریق باد و یا زلزله و یا جابجایی سازه به دلیل رانش زمین و …  به صورت منعطف عمل می کند، به همین دلیل به این سبک نما، خود ایستا می گویند. این مدل نما که در مقابل آب، هوا و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد، به جز وزن خود قابلیت تحمل وزن بار دیگری را ندارد.

 

کرتین وال فیس کپ چیست؟

کرتین وال فیس کپ به این گونه طراحی شده است که شیشه توسط درپوش هایی نگه داری می شود؛ به این گونه که پروفیل نگهدارنده بر روی ساختار آلومینیومی پیچ می شود و سپس توسط چسب های سیلیکونی، محل اتصال شیشه ها پوشیده می شود تا از ورود هوا و آب به داخل ساختمان جلوگیری شود. شما می توانید این نوع را در مدل های نیمه درپوش دار و درپوش دار کامل درخواست دهید. شرکت آرمن به عنوان مجری نماهای خشک، بهترین و متناسب ترین کرتین وال فیس کپ را توسط ماهرترین نصاب کرتین وال برای شما نصب خواهد کرد.

کرتین وال - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال -
آرمن مجری نمای کرتین وال

کرتین وال فریم لس چه تفاوتی با کرتین وال فیس کپ دارد؟

همانطور که گفته شد در کرتین وال فیس کپ شیشه ها توسط پروفیل هایی که بر روی آن ها قرار می گیرند نگه داشته می شود اما در نمای فریملس شیشه توسط لقمه آلومینیومی متحرک مخصوصی به ساختار وصل می شود و نگه داشته می شود و فضای بین شیشه ها توسط چسب های سیلیکونی پر می شود. نمای فریم لس نیز به زیر دسته های یو چنل و نصب بر روی فریم تقسیم می شود که از بین این مدل ها معمولا نمای فریم لس یو چنل هزینه اقتصادی تری را برای مشتری دارد. یکپارچگی و دیده نشدن درپوش آلومینیومی در ظاهر ساختمان از جمله خصوصیات فریم لس یو چنل می باشند.

نمای کرتین وال - نمای کرتین وال -
آرمن مجری نمای شیشه ای مدرن

سیستم یونیتایز از دیگر مدل های این نوع نمای شیشه ای می باشد. از آنجایی که این سیستم با تمام جزئیات لازمه در کارخانه ساخته می شود و به مشتری تحویل داده می شود مزایای زیادی را در بر دارد که در اینجا می توان به سرعت بالا در نصب این نوع نما، صرف هزینه کمتر برای نصب و نظارت بیشتر بر روی کیفیت نما و مصالح و تجهیزات استفاده شده در تولید و نصب نما اشاره کرد.

کرتین وال ها به صورت کلی دامنه ی تنوع وسیعی دارند که شامل مدل های استاندارد و یا مدل های سفارشی می شوند. از آنجایی که قیمت آنها با توجه به متراژ سطح محاسبه می شود قیمت مدل های سفارشی از قیمت مدل های استاندارد بالاتر می شود. البته شما می توانید با کمک گرفتن از مشاوران متخصص ما بهترین نما را با بهترین هزینه اجرا کنید.

 

کرتین وال - سیستم اجرای کرتین وال
نمای مدرن شیشه ای کرتین وال

 

آرمن طرح و نما...
ما را در سایت آرمن طرح و نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرمن rmencompany بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1400 ساعت: 12:44

بررسی هزینه نمای کرتین وال

آیا اطلاعاتی از هزینه نمای کرتین وال دارید؟ آیا از عوامل موثر و تاثیرگذار در نرخ قیمت اجرای نماهای کرتین وال مطلع هستید؟ آیا می دانید به منظور اجرای ارزان قیمت نمای کرتین وال به کجا باید مراجعه کنید؟

سیستم نمای کرتین وال یکی از محبوب ترین و بهترین انواع نماهای مدرن می باشد که اصلی ترین متریال استفاده شده در اجرای این نما، شیشه می باشد. کرتین وال به شکل لغوی دیوار پرده ای بوده و به صورت یک پرده در مقابل ساختمان پیاده سازی می شود. زیرسازی این نما با استفاده از پروفیل های افقی و عمودی اجرا شده و پس از آن شیشه های نما بر روی لامل ها پیاده و نصب می گردد.

نمای کرتین وال با توجه به طراحی بسیار خاصی که دارد در مقابل شرایط جوی از جمله سرما، گرما، رطوبت مقاوم بوده و به صورت کلی به عنوان تبادل حرارت و برودت عایق می باشد. این نما دارای ساختار خودایستایی بوده و تنها وزن خود را تحمل می کند هم چنین توجه داشته باشید که در برابر نیروهای وارده به شکل مستقل عمل کرده و بار اضافی به ساختمان اعمال نمی کند با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیاری که دارا می باشد مورد توجه و انتخاب اغلب کارفرمایان قرار گرفته است که در مقابل آن هزینه نمای کرتین وال موضوعی بسیار مهم و بحث برانگیز بوده و در این خصوص می توان گفت با بررسی عوامل تاثیر گذار و مشخصات بسیار نرخ قیمت اجرای نمای کرتین وال محاسبه و مشخص می شود.

 

هزینه نمای کرتین وال -نمای کرتین وال - نمای لامل - اجرای کرتین وال - قیمت کرتین وال - مجری کرتین وال
اجرای نمای کرتین وال

هزینه نمای کرتین و المان های تاثیرگذار

همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر کردیم هزینه ها به عوامل و المان های بسیاری بستگی داشته و نمی توان مبلغ ثابتی را برای اجرای این نمای لوکس مشخص نمود. در حالت کلی میتوان بیان کرد که قیمت محاسبه شده بر این نما بر حسب روش اجرا، ارتفاع کار، مدول های موجود در نما، متراژ اجراف نوع برند شیشه انتخاب شده، دستمزد معماران و مهندسین و … انجام می شود.

روش های اجرایی که به وسیله معماران و کارفرما انتخاب می شود یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در هزینه نمای کرتین وال بوده و برای داشتن هزینه های ارزان میتوان ساده ترین روش ها را برای پیاده سازی نمای کرتین وال انتخاب نمود. توجه داشته باشید که رایج ترین بازشو ها و مدول ها در این نما، مدول هایی با ارتفاع ۲.۲ متر و ۱.۱ متر تا ۱.۲ متر می باشد. امروزه با توجه به نوسانات صورت گرفته در اقتصاد کشور با قیمت های مختلفی برای اجرای نمای کرتین وال مواجه هستیم که برخی از شرکت های خدماتی با هدف کسب سود بیشتر نرخ بالایی را برای اجرای این نما مشخص می کنند در حالی که با انتخاب شرکت ما میتوانید در کنار پرداخت هزینه های ارزان، از کیفیت کاری بسیار عالی نیز برخوردار شوید.

پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان نمای کرتین وال - پنجره آلومینیومی - نرده شیشه ای
پروژه مجتمع اداری-تجاری مهدیس رویان آرمن مجری نما

المان های موثر در ساخت و اجرای سیستم نمای کرتین وال

نمای کرتین وال از دسته نماهای خشک بوده و با عنوان نماهای تهویه شونده نیز شناخته می شود با توجه به مزیت های بسیاری که این نما دارد در اولویت انتخاب بسیاری از مخاطبان و کارفرمایان قرار گرفته است که از جمله این مزایا می توان به تامین شرایط آسایش ساکنین، کیفیت بالای قطعات، امکان نصب انواع مدل های بازشو، کاهش هزینه های بهره برداری و نگهداری ساختمان و … اشاره نمود. هزینه نمای با توجه به المان های مختلفی که در اجرای این نما مورد انتخاب معماران قرار می گیرد متغیر محاسبه می گردد که از جمله المان هایی که در ساخت کرتین وال مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مولیون: وظیفه جداسازی بین واحدهای عمودی یک در، نما یا پنجره را بر عهده دارد
  • ترنزوم: این المان به منظور جداسازی یک در از پنجره بالایی مورد استفاده واقع می شود
  • براکت یا انکر: تمامی نیروهای وارد شده بر نمای کرتین وال از طریق این المان به سازه اصلی انتقال داده می شود.
  •  اکسپنشن: هدف استفاده از این المان انتقال نیروها و به وجود آوردن یکپارچگی در خصوصیات یک مولیون عمودی می باشد.
  • کاور کپ: با هدف پوشش سطح پرشر پلیت و افزودن طرح معماری استفاده می شود.
  •  پرشر پلیت: وظیفه این المان کنترل حرکت سطحی شیشه در نما را بر عهده دارد
هزینه نمای کرتین وال -نمای کرتین وال - بازشو کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال - اجرای کرتین وال - قیمت کرتین وال
curtain wall

نوع و برند شیشه نمای کرتین وال: هزینه نمای کرتین وال

انتخاب نوع وو برند شیشه نمای کرتین وال یکی از مهمترین آیتم های تاثیرگذار در هزینه نمای کرتین وال می باشد. شیشه سکوریت و شیشه لمینت از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع برندهایی می باشد که در اجرای نمای کرتین وال بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد. که در این میان می توان گفت انتخاب شیشه سکوریت برای اجرای نمای کرتین وال با هزینه های بالایی برخوردار می باشد از این رو برای هزینه نمای کرتین وال ارزان قیمت می توانید از شیشه لمینت استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که مقاومت شیشه سکوریت نسبت به لمینت بسیار بالا می باشد.

مخاطبان و کاربران می توانند برای کسب اطلاعات به روز از قیمت پروژه نمای کرتین وال  به وب سایت رسمی آرمن مجری طرح و نما مراجعه کنند.

آرمن طرح و نما...
ما را در سایت آرمن طرح و نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرمن rmencompany بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 12:26

 

ساختمان اصلی کرتین وال یا ساختار کرتین وال، همان طور که قبلاً توضیح دادیم تشکیل شده است از دو بخش به نام های :

  • شاسی
  • لامل

بعد از این که نمای کرتین وال ساخته شد، شیشه ها یا پوشش ها دیگری، با گونه های متنوع و رنگ بندی متعدد، روی آن ها نصب می شوند.

اگر به یاد داشته باشید، گفته شد که لامل در واقع همان سازه ای است که از آلومینیم ساخته شده است و وظیفه اش این است که شیشه هایی که روی آن ها نصب می شوند را تحمل کند. نصب لامل ها به صورت مشبک است. یعنی این که، این لامل ها در دو جهت افقی و عمودی روی یکدیگر نصب می شوند. نتیجۀ نصبی با این روش تشکیل یک فضای مشبک برای نصب صفحات شیشه ای یا … هر چیز دیگر، صورت می دهد.

روش نصب انواع سیستم نمای لامل

همان طور که قبلاً گفته شد لامل ها را با دو نام می شناسند که عبارت هستند از:

لامل های عمودی که به آن مولیون می گویند و لامل های افقی که به آن ترنسم می گویند.

در سیستم کرتین وال، لامل ها بر اساس نوع طراحی نما و کاربردی که از آن ها انتظارمی رود، انواع متعددی دارند که مهم ترین آن ها عبارت هستند از: لامل های آلومینیمی، لامل های فولادی و لامل های چوبی، که طبیعتاً هر کدام دارای مشخصه های خاص خود و با توجه به این ویژگی های مخصوص به خود، کاربردهای متنوعی دارند.

ویژگی های انواع لامل در سیستم کرتین وال

در نمای کرتین وال، لامل ها با شیارهایی توسط مهندسین طراح، طراحی می شوند. این شیار ها طوری طراحی می شوند که لامل ها از طریق همین شیار ها در همدیگر قفل می شوند. سپس نوبت به نصب شیشه ها در فضایی که بین مولیون (همان لامل عمودی ) و ترنسم( همان لامل افقی) قرار می گیرند. قرارگیری شیشه ها در فضای مابین مولیون و ترنسم، طوری صورت می گیرد که این امکان وجود داشته باشد که با لاستیک هایی مخصوص به نام لاستیک های EPDM با هدف عایق بندی حرارتی، رطوبتی و الکتریکی بتوان آن ها را نصب کرد.

بنابراین در نمای کرتین وال، این لاستیک های EPDM، که در مقاله کرتین وال  توضیح داده شد که چه نوع لاستیکی می باشد، در جای خود نصب می شوند. حالا در سیستم کرتین وال خود یک لایۀ عایق داریم.

در سیستم کرتین وال، لامل های آلومینیمی بهترین نوع می باشند.در اکثر پروژه های نصب نمای کرتین وال، از لامل های آلومینیمی استفاده می شود. علت استفاده از لامل های آلومینیمی به جای لامل های چوبی چه مواردی می تواند باشد.

انواع لامل در سیستم کرتین وال
انواع لامل در سیستم کرتین وال

مزایای لامل آلومینیمی در سیستم کرتین وال

قطعاً در سیستم کرتین وال، لامل آلومینیم دارای مزایایی می باشد که به نوع چوبی و یا فولادی ترجیح داده می شوند. آن مزیت ها موارد زیر هستند:

  • در سیستم کرتین وال، انواع لامل چوبی و فولادی به علت این که در حجم زیادی دچار خوردگی می شوند، خیلی زودتر از آن چه که فکرش را بکنید، حذف می شوند.
  • در نمای کرتین وال، نمونه های لامل از آلومینیم و آلیاژهایش در عین سبک بودن، استحکام بالایی همراه با سبکی، توانایی جیگ و فیکسچر بودن بالا، دارای خاصیت عایق بندی رطوبتی و هوایی می شود که مورد توجه بسیاری از معماران و مهندسین برجسته ای قرار گرفته اند.

سیستم کرتین وال بر اساس نوع نصب به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ۱-فریملس (Frameless) که خطوط ظاهری نمایان ندارند و
  • ۲-فیسکپ (FaceCap) که دارای خطوط ظاهری نمایان می باشند.
    لامل آلومینیومی فولادی و چوب
    نمای لامل آلومینیومی – آرمن طرح و نما

    سیستم کرتین وال فریملس (Frameless) خود دارای دو زیر مجموعه است:

    هر کدام از این زیرمجموعه ها با توجه به شرایط پروژۀ سیستم کرتین وال، یعنی پروژۀ ساختار نما و … توسط مهندسین و آرشیتکت ها انتخاب می شوند و بعد از این که طراحی به لحاظ فنی و زیبایی شناختی در محل پروژۀ نمای کرتین وال صورت گرفت، نصب می گردند.

۱-۱-سیستم کرتین وال فول فریم (Full Frame)

در سیستم کرتین وال فول فریم مابین شیشه های دو جداره یا چند جداره که نوعی چسب پایۀ سیلیکونی در بین فضاهای خالی بین جداره های شیشه ای قرار خواهد گرفت. قبل از آن این چسب به درون نوعی قاب که به آن کاست می گویند، قرار می گیرد، بعد از آن مجموعه ای شیشه و کاست داریم که در فضای خالی بین لامل های افقی و عمودی توسط پیچ یا پرچ در محل مورد نظر ثابت و محکم قرار می گیرد.

۲-۱-سیستم کرتین وال یو چنل (Uframe)

در سیستم کرتین وال یو فریم یا یو چنل دقیقاً شرایط سیستم کرتین وال فول فریم برقرار است. تنها تفاوت این دو سیستم این است که چسب درون کاست های قرار می گیرد که U شکل هستند. سپس توسط لقمه های مخصوص فلزی در در فضاهای بین لامل های ترنسم و مولیون قرار می گیرند.

۳-۱-نمای کرتین وال فیسکپ (FaceCap):

در این نمونه یکی از لامل های مولیون و یا ترنسم حذف می گردند. سپس از لاستیک EPDM  و چسب هایی که مادۀ اولیۀ اصلی آن سیلیکون است مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم کرتین وال فول فریم - سیستم کرتینو
سیستم کرتین وال فول فریم
آرمن طرح و نما...
ما را در سایت آرمن طرح و نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرمن rmencompany بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت: 20:05

 

قبل از پرداختن به نمای لامل بهتر است کمی با کرتین وال آشنا شویم که نمای های لامل برگرفته از این نوع نما هستند.  نمای کرتین وال از نماهای شیشه ای به شمار می رود که در سال های اخیر توسط مهندسین ابداع شد، منظور از لامل در نمای کرتین وال همان ساختار آلومینیومی است که شیشه بر روی آن نصب می شود، و به نوعی به عنوان پر کننده نیز تلقی می شوند.

کاربرد نمای لامل

لامل ها یا همان پروفیل آلومینیوم در نمای کرتین وال بیشتر نقش محوری دارند و در دو بخش افقی و عمودی روی سازه پیاده می شوند. این نما بسیار قابل انعطاف بوده که از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است و بسیار زیبایی و مدرن می باشد. به دلیل مقاومت بالا در برابر زلزله کاربرد بسیاری در نما سازی امروزی دارد.

نمای لامل در برابر نیروی زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، و همچنین در برابر نیروهای جانبی نظیر باد بسیار مقاوم بوده و در تنوع مختلفی تولید می شوند و در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرند.

قطعا شما نیز در سفرهایی که به کشور های دیگر داشته اید از نزدیک برج های بلند شیشه ای را دیده اید بیشتر نماهای آنها از نمای لامل شکل گرفته است. چندین سال است که در کشور ایران نیز مورد استفاده مهندسین قرار گرفته و در بیشتر پروژه ها شاهد استفاده از آنها هستیم.

شرکت های مهمی در ایران نمای لامل را تولید و به واسطه تکنسین های حرفه ای آن را نصب می کنند؛ مانند ارمن طرح و نما که با داشتن نیروی کار مجرب و کاربلد در طی سال های اخیر از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است، برای ارتباط با این شرکت به راحتی می توانید به نمایندگی و وب سایت آن مراجعه کنید تا از خدمات ارائه شده برخوردار شوید

نمای لامل - کرتین وال شیشه ای
نمای کرتین وال شیشه ای

انواع نمای لامل

نماها نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت ساختمان ها دارند وقتی که به یک ساختمان نگاه می کنید نمای آن بیشتر جلب توجه می کند، انواع نماهای ساختمان از گذشته تا کنون بسیار فرق کرده اند و دیگر خبری از نماهای گلی، سنگی و آجری با وزن زیاد نیست. با پیشرفت علم و فناوری در بیشتر زمینه ها، نمای ساختمان نیز بیشتر از دیروز به سوی صنعتی شدن پیش می رود و نماهای مدرن جای نماهای سنتی را می گیرند. از مهمترین این نوع از نماها می توان به نمای لامل اشاره کرد.

نمای لامل انواع مختلفی چه از نظر ساخت و چه از نظر طراحی دارند، مانند:

  • لامل آلومینیومی: Aluminium Curtainwall
  • لامل فولادی: Steel Curtainwall
  • لامل چوبی: Timber Curtainwall

مصالحی که برای ساخت نمای لامل استفاده می شود باید حتما سبک و قابل اتصال با دیگر مصالح باشد تا به راحتی به سازه اصلی ساختمان متصل شده و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. از مهمترین و پر استفاده ترین مصالح برای ساخت نمای لامل، پروفیل های آلومینیومی هستند که سبک بوده و قابلیت برش و اتصال به هر شکلی را دارند. این متریال استفاده فراوانی در ساخت نمای شیشه ای کرتین وال دارد.

نمای لامل - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال
نمای لامل

مزیت عایق بندی

برای عایق بندی نمای لامل روش های مختلفی وجود دارد و نحوه انجام عایق بندی بیشتر بستگی به نوع سیستم نمای کرتین وال دارد. متداول ترین عایق برای اجرای نمای لامل استفاده از لاستیک های EPDM است. در این روش بر روی پروفیل آلومینیوم شیار هایی تعبیه شده است که بتوان لاستیک های EPDM را درون آنها جای داد، تا از ورود عوامل محیطی به درون ساختمان جلوگیری کند.

از مصالح مهم برای برای بالاتر رفتن سطح عایق بندی در نمای لامل می توان به لاستیک های پلی امید اشاره کرد. نحوه انجام عایق بندی لامل با این لاستیک ها بستگی به سیستم کرتین وال و روش طراحی آن دارد. برای مثال لاستیک های عایق در سیستم های فیس کپ در روی لامل قرار می گیرد و در سیستم کرتین وال فریم لس در درون لامل قرار می گیرد تا عمل عایق کاری به راحتی انجام شود.

مزیت عایق بندی با این روش می توان به:

  • آبندی
  • عایق صدا
  • گرما و سرما
  • و … اشاره کرد.
انواع سیستم نمای کرتین وال فریم لس FRAMELESS

نمای لامل یا همان سیستم نمای کرتین وال با روش های مختلفی ساخته می شود که هر یک از آن ها با توجه به نیاز و شرایط پروژه توسط معماران و مهندسان انتخاب و در پروژها اعمال می شود.

  1. سیستم کرتن وال فریم لس u-channel
  2. سیستم فریم دار

برای اینکه هنگام انتخاب نوع سیستم کرتین وال متناسب ترین آن را برای پروژه خود انتخاب نمایید پیشنهاد می کنیم به شرکت ارمن طرح و نما مراجعه کنید تا از مشاوره های این شرکت به خوبی استفاده نمایید؛ و اگر نیاز به اجرای ای نما داشته باشید این شرکت قادر به جرای دقیق نمای کرتین وال شیشه ای برای شماست.

سیستم نمای کرتین وال فریم لس FRAMELESS
سیستم نمای کرتین وال فریم لس- آرمن طرح و نما
آرمن طرح و نما...
ما را در سایت آرمن طرح و نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرمن rmencompany بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 18:17